Buzz marketing; pojęcie używane w dziedzinie marketingu oraz reklamy. W wolnym tłumaczeniu na język polski, oznacza to marketing szeptany, który ma na celu wywołanie u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie oferowanych usług, produktów, czy też innych dóbr, które chcemy wypromować. Zwany również womm (Word of Mouth marketing) może pozytywnie wpłynąć na rozwój firmy, ale również może zaszkodzić wpływając na decyzję klientów. Ten rodzaj marketingu jest dosyć wiarygodny i ceniony na rynku, a to wszystko za sprawą ruchu wśród potencjalnych klientów. Mający na celu buzz marketing wywołuje wśród potencjalnej grupy odbiorców zamieszanie oraz zmusza do rozmów na dany temat, co często sprawdza się pozytywnie i przynosi oczekiwane rezultaty. Na pewno też są sytuacje, w których stosowanie takiej opcji reklamy, wywołuje więcej szkód niż pożytków, ale w obecnych czasach często, nawet jeśli o danej firmie, produkcie czy też marce mówi się negatywnie, to nadal czerpie z tego profity, a dlaczego? Otóż, nawet gdy mówi się o danej rzeczy źle, ta i tak zdobywa na popularności, a gdy ją zdobędzie, ma większe szanse na zaistnienie na rynku, co z pewnością daje większe szanse na rozwój. Istnieje wiele form realizowania buzz marketingu, czy też zwanego profesjonalnieg womm. Między innymi jest to wspieranie niszowych społeczności, które otaczają się zainteresowaniem, dla której reklamowany produkt, czy też inna usługa, może wydawać się ciekawa i wywoła możliwie jak największe zainteresowanie. Popularną metodą jest również promowanie produktu poprzez osoby wpływowe, które są naśladowane, a jak ludzie naśladują takie osoby jeśli chodzi o życie codziennie, to z pewnością też przejdzie to na używanie tych samych produktów. Wszystkie te, jak i inne metody są skuteczne, co możemy zauważyć, po przez wielką i ciągle rosnącą popularnością marketingu szeptanego. Doskonałym miejscem, gdzie można stosować ten typ reklamy, jest internet, bowiem pozwala on każdemu człowiekowi przesiadującemu w sieci, wziąć udział w nawet nieświadomym promowaniu produktu, gdyż tak na prawdę zamieszczenie zdjęcia na facebooku z np. zegarkiem jakiejś firmy, jest już jakąś formą wykonywania buzz marketingu. Wiele ludzi na świecie, którzy nie orientują się, jeśli chodzi o marketing i reklamę, codziennie prezentują swój produkt, który jest częścią reklamy marketingu szeptanego, do którego nie potrzeba słów. Ten typ marketingu to nowoczesne narzędzie mające na celu służyć rozwijaniu komunikacji między klientem, a producentem oraz jego organami marketingowymi. Przez wiele osób jest uważany za naturalny sposób rekomendacji, a tak na prawdę solidnie wykonany buzz marketing z trudem można rozróżnić i często jesteśmy jego świadkami zupełnie nieświadomie.